حسام اسدی

حسام اسدی

من حسام اسدی هستم. متولد سال 1364 هستم. دیپلم را در رشته ریاضی در دبیرستان علامه حلی تهران (سمپاد)، کارشناسی را در رشته مهندسی صنایع دانشگاه بوعلی سینا همدان و کارشناسی ارشد را در رشته مهندسی فناوری اطلاعات در دانشگاه تربیت مدرس تهران گرفتم. از سال 1390 شرکت سامانه‌های مدیریت را به همراه تنی چند از دوستان جان بنیانگذاری کردیم. در این سال‌ها من همواره به عنوان مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت سامانه‌های مدیریت مشغول به فعالیت بوده‌ام. همیشه در هر مقطعی فعالیت‌های مختلف اجرایی و صنفی داشته‌ام. از سال 1399 فعالیت صنفی خودم را در نصر با عضویت در کمیسیون نرم افزارهای پیشرفته سازمانی شروع کردم. در سال 1401 با همراهی همکارانم کارگروه شرکت‌های فعال در حوزه نرم‌افزار CRM را راه اندازی کردیم. در مدت کوتاهی این کارگروه با استقبال همکاران روبرو شد و در یک کار تیمی کمیسیون مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران را راه‌اندازی کردیم. با اعتماد همکاران من اکنون رئیس کمیسیون مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) سازمان هستم.

به پشتوانه و حمایت پیشکسوتان و فعالان حوزه نرم افزار نصر، برای هیئت مدیره دوره هفتم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران کاندید شدم. معتقدم در سالیان گذشته افراد تاثیرگذار کمی عهده دار مسئولیت راهبری هیئت مدیره نصر در حوزه نرم‌افزار بوده‌اند و این حال و اوضاع شرکت‌های نرم افزاری و سازمان را تحت تاثیر قرار داده است.

مهمترین چالش‌های شرکت‌های نرم افزاری را موارد زیر می‌دانم
  • چالش‌های حوزه تامین، توانمندسازی و نگهداشت منابع انسانی
  • جذاب نبودن صنعت توسعه نرم افزار از حیث ثروت آفرینی
  • قوانین، استانداردها و الزامات متعدد و هزینه زا
  • به رسمیت شناخته نشدن سرمایه‌های نامشهود شرکت‌های نرم‌افزاری
و مهمترین چالش‌های سازمان را موارد زیر می‌دانم
  • تعامل غیر موثر با حاکمیت
  • رویکرد منفعل نسبت به روندها و وقایع
  • شفافیت کم در حوزه بازار (بخش بندی، اندازه بازار، بازیگران اصلی و روندهای پیش رو)
  • عدم توجه به زیرساخت‌های قدرت ساز سازمان (دایرکتوری تجاری یا اطلس فناوری اطلاعات)
  • ساختار دبیرخانه ناکارآمد و عدم بهره برداری از ابزارهای بروز
  • عدم وجود کاتالوگ خدمات مشخص برای انواع اعضا
  • حمایت ناکافی از اعضای جدید
  • بهره‌گیری کم و نامناسب از توان اعضا